Pimp opp pølsa på 17.mai

Marte Garmann / Opplysningskontoret for frukt og grønt - frukt.no

Her får du de enkleste 17. mai-tipsene:

Det er lett å sette farge på 17. mai-serveringen, enten det gjelder frokost, lunsj eller middag. Du må bare ha godt med frukt og grønt. Mange har sine faste tradisjoner. Vi vet at det spises mye pølser denne dagen. – Hva med å pimpe opp pølsa, sier Toril Gulbrandsen, matfaglig rådgiver i Opplysningskontoret for frukt og grønt. Server pølsa med guacamoletomatsalsa og coleslaw. Dette er noe du kan lage på forhånd og som garantert vil falle i smak.

Uansett hva du serverer, så passer det alltid godt med friske bær, og oppskåret frukt og grønt – gjerne med gode dipper til.

Et annet godt tips til 17. mai-lunsjen er aspargespai og tomatsalat. Dette kan du også lage på forhånd.

Toppingen på pølsene kan være så mye mer enn ketsjup og sennep, spesielt på 17. mai.

Topp med mangosalsa, salatblader, coleslaw, guacamole, tomatsalsa, hakket løk og vårløk eller rødkål og hakkede valnøtter.

Kilde: frukt.no